Onderhoud

Het doel van de dienst ‘Preventief Onderhoud’, is het voorkomen van problemen met hardware en IT. Het komt er op neer, dat met een bepaalde frequentie zowel de hard- als software preventief worden onderhouden. Omdat wij deze werkzaamheden vooraf kunnen inplannen (minimaal 7 dagen van te voren) en de afname van de uren gegarandeerd zijn, kunnen we hiervoor een scherp tarief hanteren.

Preventieve onderhoud zou bijvoorbeeld onderstaande zaken kunnen bevatten:

Het doel van de dienst ‘Preventief Onderhoud’, is het voorkomen van problemen met hardware en IT. Het komt er op neer, dat met een bepaalde frequentie zowel de hard- als software preventief worden onderhouden. Omdat wij deze werkzaamheden vooraf kunnen inplannen (minimaal 7 dagen van te voren) en de afname van de uren gegarandeerd zijn, kunnen we hiervoor een scherp tarief hanteren.

Preventieve onderhoud zou bijvoorbeeld onderstaande zaken kunnen bevatten:

  • Controleren van de virusprotectie en het vernieuwen van de virusprotectie
  • Controleren van de dagelijkse back-up – Controleren van de licentiesituatie bij de organisatie 
  • Aanmaken van nieuwe gebruikers, interne postbussen of internettoegang – Installatie van benodigde updates/patches 
  • Het op peil houden van de beveiliging van het netwerk (dit punt is zeker belangrijk bij het toenemende gebruik van het Internet) 
  • Indien er beleidsregels aanwezig zijn, het naleven of controleren van een aantal beleidsregels 
  • Opschonen van opslagruimte (harde schijf) 
  • Behandelen van eventuele problemen van gebruikers (checklist afhandelen van niet urgente problemen) 
  • Signaleren van evt. toekomstige problemen