Het doel van de dienst ‘Preventief Onderhoud’, is het voorkomen van problemen met hardware en IT. Het komt er op neer, dat met een bepaalde frequentie zowel de hard- als software preventief worden onderhouden. Omdat wij deze werkzaamheden vooraf kunnen inplannen (minimaal 7 dagen van te voren) en de afname van de uren gegarandeerd zijn, kunnen we hiervoor een scherp tarief hanteren.
Preventieve onderhoud zou bijvoorbeeld onderstaande zaken kunnen bevatten:
Het doel van de dienst ‘Preventief Onderhoud’, is het voorkomen van problemen met hardware en IT. Het komt er op neer, dat met een bepaalde frequentie zowel de hard- als software preventief worden onderhouden. Omdat wij deze werkzaamheden vooraf kunnen inplannen (minimaal 7 dagen van te voren) en de afname van de uren gegarandeerd zijn, kunnen we hiervoor een scherp tarief hanteren.
Preventieve onderhoud zou bijvoorbeeld onderstaande zaken kunnen bevatten:
- Controleren van de virusprotectie en het vernieuwen van de virusprotectie
- Controleren van de dagelijkse back-up – Controleren van de licentiesituatie bij de organisatie
- Aanmaken van nieuwe gebruikers, interne postbussen of internettoegang – Installatie van benodigde updates/patches
- Het op peil houden van de beveiliging van het netwerk (dit punt is zeker belangrijk bij het toenemende gebruik van het Internet)
- Indien er beleidsregels aanwezig zijn, het naleven of controleren van een aantal beleidsregels
- Opschonen van opslagruimte (harde schijf)
- Behandelen van eventuele problemen van gebruikers (checklist afhandelen van niet urgente problemen)
- Signaleren van evt. toekomstige problemen